De speciale gast van de maand januari is Jan Kroon van Home Instead. Hij stelt zich even voor.
“Na een loopbaan in de commerciële sector, waarbij ik van alles verkocht heb, van ontbijtkoek tot automatten, vond ik het tijd voor iets heel anders.
In mijn zoektocht naar iets nieuws kwam ik via-via in contact met Home Instead Thuisservices, een internationaal gerenommeerd bedrijf dat al ruim 20 jaar aan de weg timmert.”
Over Home Instead
“Home Instead is uitgegroeid tot een internationale gigant, waarbij toch de menselijke maat behouden is. In mijn eigen omgeving heb ik ervaring opgedaan met de reguliere zorg, en kunnen zien dat er best wel zaken voor verbetering vatbaar zijn.
Voor mezelf zou het belangrijkst zijn dat je zelf de teugels in handen houdt, ook al zijn er beperkingen doordat je ouder wordt.
Dat is precies wat ik als eigenaar van Home Instead Arnhem aan mijn klanten kan bieden: regie over je eigen leven. In overleg bepalen we welke ondersteuning nodig is, wanneer die gegeven moet worden en door wie.
De ondersteuning wordt gegeven door een vaste medewerker die past bij de klant, op de momenten dat de klant het wenst. Het uitgangspunt is dat zowel de klant als onze medewerker het naar de zin moeten hebben.”
“Vaak hebben we daarbij te maken met mantelzorgers die met veel liefde voor hun dierbaren zorgen, en soms in een spagaat terechtkomen met hun andere activiteiten. Ons motto is daarbij: U kunt er niet altijd zijn, wij wel.”
Kwaliteit van leven
“Onze doelstelling is de kwaliteit van leven te verbeteren. Met ondersteuning waarbij persoonlijke aandacht de kern vormt.
Ondersteuning door iemand die u zelf kunt kiezen, die uw behoeften aanvoelt, met wie u een relatie opbouwt en plezier kunt hebben. Iemand die op tijden komt die u zelf bepaalt. Dat kan desnoods 24 uur per dag, 7 dagen in de week.”
Zie ook www.homeinstead.nl/arnhem en https://www.linkedin.com/in/kroonjan